A boka fájdalma, ahonnan


Te alkalmazod ezeket a mobilitás fejlesztő gyakorlatokat?

A bokafájdalom lehetséges okai

Minden ízületnek specifikus edzésre van szüksége. Vannak olyan ízületek, melyeknek elsődlegesen mobilnak, míg más ízületeknek inkább stabilnak kellene lenniük. A mobilitás azt jelenti, hogy az ízület képes a rá jellemző fokban mérhető mozgástartományban, fájdalommentesen és kompenzáció nélkül mozogni.

Fascia - Titokzatos szövet a bőr alatt (2017)

A történet egyszerű: a mobil ízületeknek elsősorban mozgásra van szükségük, a stabil ízületeknek pedig erősítő edzésre. Így, a fájdalom, ami ennek következtében megjelenik, legtöbbször nem a probléma valódi helyén jelez, hanem egy egészen más területen. Ha csökkent mobilitással rendelkezel és hosszabb távon szeretnél fájdalommentesen mozogni továbbá csökkenteni szeretnéd a sérülési kockázatot, olvasd tovább a cikket és alkalmazd ezeket a gyakorlatokat az edzésed előtt, vagy külön napokon!

sportos térdkezelés térdinjekciós technika

Munkám során, elég sok boka mobilitás tesztet mértem már. Ennek ellenére, ahonnan kevés ember produkál elfogadható értékeket. Ez pedig azért baj, mert az emberek többsége katasztrofális állapotban jár el futni, vagy alkalmaz az edzésébe olyan gyakorlatokat, amivel, ebből kifolyólag hatalmas stressz hárul a térdízületre.

Ha fáj a térded, vizsgáld meg a bokád! Gyakori eset, amikor a boka csökkent mobilitása térdfájdalmat eredményez, hiszen a térd kompenzálja a bokánál elveszített mozgást. Boka mobilizációs gyakorlat: ereszkedj le féltérdelésbe egy fallal szemben.

Hogyan zajlik a derékfájás kezelés?

Keresd meg azt a maximális távolságot a fal és a lábujjak között, ahol a sarkad nem emelkedik el a talajtól, illetve a térded hozzáér a falhoz.

Ha megtaláltad ezt a távolságot, a talpadat a talajon hagyva, a súlypontod told egy picit hátra, úgy, hogy a lábszár kb. Innen fogunk dolgozni.

a jobb boka ízületének ligamentumainak károsodása blokkolás a vállízületen a fájdalom miatt

A gyakorlat kivitelezése közben, majd arra figyelj, hogy a sarkad mindvégig maradjon lent a talajon. Mozgás: A térdedet told előre-középre a falnak, 12x. Utána told a nagylábujj irányába 12x, majd a kislábujj irányába is 12x. Végül ismételd meg a gyakorlatot ellentétes végtaggal is.

algoflex izomizület krém tartós fájdalom a térdben

A derékfájdalomnak több oka is lehet, nem szabad csak lokálisan gondolkozni, más területeken is vizsgálódni kell. Többféle kiváltó ok ismert. Ha a képalkotó vizsgálat rendben van, szükséges tovább vizsgálódni a fájdalom enyhítése érdekében. Érdemes felmérni a csípőizmok flexibilitását vagy a CORE izmok erősségét is. A kötött csípőizmok okozta derékfájdalom megoldása, nem más, mint a csípő mobilizálása. Ennek gyakorlatát, a háti gerinc rotációs mobilitásának fejlesztő gyakorlatával tettem egybe, így lehettek egyszerre hatékonyak és időtakarékosak!

térd osteoporosis kezelésére szolgáló gyógyszerek térdbetegség ár

Olvass lejjebb és megtalálod! Sajnos, az emberek többsége a konditeremben is túl nagymértékben végez fej feletti munkát, pedig nem kellene. Nem a fej feletti munka okoz gondot, hanem az, ha ezt csökkent mobilitással teszi valaki.

Ezek az emberek végre tudják hajtani a fej fölé nyomást, hiszen a test mindig arra törekszik, hogy így vagy úgy, de oldja meg valahogy. Viszont ez a végrehajtás nagyon messze áll a vesekárosodás diffúz kötőszöveti betegségek esetén kivitelezéstől, ennek az erőlködésnek pedig ára van.

A bokafájdalomnak számos oka lehet, a sérüléstől az ízületi gyulladásig, a fájdalom mértéke pedig az egészen enyhétől a terhelésre való képtelenségig terjedhet.

A váll mozgása elsősorban a háti gerinc extenziós mobilitásától ahonnan, így erre is mutatok egy megoldást az előbb megemlített csípő és a háti gerinc rotációs mobilitás fejlesztő gyakorlata mellé: Háti gerinc extenziós mobilitás fejlesztő gyakorlat a fej fölött végzett munkához: Feküdj hanyatt. A hengert tedd a lapocka alsó részéhez kb. Talpakat húzd a talajra. Karjaiddal öleld át a mellkasodat azért, hogy a lapockák egymástól eltávolodjanak és valóban a gerinc háti szakaszával foglalkozhass.

Derékfájást kezelő fájdalomterapeuta szakorvosaink:

Végezz hátra egy homorítást egy hosszú kilégzéssel. Tartsd meg lent a pozíciót, lélegezz be.

20 éves korában fájnak az ízületek a térdízület duzzanata

Majd egy újabb kilégzés alkalmával próbálj meg még jobban hátrahajolni a henger felett. Végül, szép lassan térj vissza a kiinduló helyzetbe. Csípő és háti gerinc rotációs mobilitás fejlesztő gyakorlat: Kiindulóhelyzet: fekvőtámasz. Lábak zártan, fenék-törzs feszes, tenyerek vállszélességben vagy egy picit szélesebben helyezkednek el. Hát egyenes. Lépj ahonnan a jobb lábaddal a jobb kezed mellé.

A lábfájdalom erről árulkodik

Fordulj el az elöl levő térded irányába úgy, hogy a jobb karodat olyan magasra-hátra emeled, amennyire csak tudod. Eközben hosszasan fújd ki a levegőt. A tekinteted kövesse a karod mozgását.

Nézzük meg ezeket részletesen! Kórtörténet derékfájás megállapítására Mielőtt a fizikai vizsgálat megtörténne, a pácienst megkérik, hogy mondja el a tüneteit, a kapcsolódó megfelelő információkat és korábbi betegségeit. A kérdések sokszor a következő irányokat követik: Információ a jelenlegi tünetekről: Van-e olyan napszak, amikor jobb vagy rosszabb a fájdalom? Milyen terjedelmű a fájdalom? Vannak-e más tüneteket is derékfájáson kívül, például zsibbadás, érzékvesztés?

Majd helyezd vissza a tenyered a talajra, a lábad belső részéhez, közben törzzsel is fordulj vissza abba a pozícióba, ahonnan indítottad az elforduló mozdulatot. Lépj vissza fekvőtámaszba. Végül pedig egy váll mobilitás fejlesztő gyakorlat, ha a háti gerinc mobilitása megfelelő: Kiindulóhelyzet: hanyattfekvés, a boka fájdalma a talajon, karok derékszögtartásban.

Éles, égő fájdalom

Kezek ökölbe szorítva. Medencét billentsd enyhén hátra, a talaj irányába. Csak, olyan magasra kell a karokat nyújtani, amíg a derék nem emelkedik magasabbra a kiinduló pozíciótól, továbbá az egész kar és ököl nem emelkedik el a talajról. Belégzéssel térj vissza a kiinduló helyzetbe, karjaidat a talajba nyomva, húzd vissza őket derékszögtartásba.

Ismételd a gyakorlatot 5 orron belégzéssel-5 szájon át történő kilégzés idejéig.