Erősítse a térdízületeket


Mit kellene tennem?

  • Medence izületi gyulladás tünetei
  • A térd betegségei A térd betegségei Legnagyobb és legbonyolultabb ízületünk — a térdízület — problémái véglegesen és következmény nélkül csak szakértő orvosi beavatkozásra gyógyulnak.
  • A térd betegségei
  • Arthrosis | halasszallo.hu
  • Hamstring/ térdhajlító erősítése az egészséges keresztszalagokért! | MozgásKlinika
  • A térd fő mozgása a hajlítás és nyújtás flexio, extensio.
  • Ez nagyon megtévesztő lehet a páciens számára!

A több évtizedes igénybevétel, az esetleges alkati tényezők, pld: láb o vagy X állása, a megnövekedett testsúly elkoptatják az ízületi porcot, felrostozódik, erősítse a térdízületeket elkopik.

A combcsont és a lábszárcsont felszíne közvetlenül érintkezik egymással és ez terhelési típusú fájdalmat okoz. A belső szalagok sérülése miatt ízületi instabilitás, túlmozgás keletkezik, a csontos felszínek a külső teherviselő területeken csontos kapcsokat képeznek, így próbálják a térdízületet stabilizálni.

Több sportágban előforduló sportsérülésről van szó viszont szezonálisan télen megnő a szalagsérülések esélye, ugyanis síelők körében ez a szám csak tovább emelkedik!

Mint látjuk, ekkor már összetett problémáról van szó. Mindenképp érdemes reumatológus szakorvoshoz fordulni.

erősítse a térdízületeket

A szakorvos pontosan felméri a paciens állapotát, az ízületi kopás súlyosságát, beleértve a lágyrészek és az izmok állapotát is, kizárja azokat az anyagcsere és csontbetegségeket, amelyek tovább rontják a térdízület állapotát, és közösen alakítanak ki kezelési tervet. Mindenképpen szükséges terheléses térdfelvétel elkészítése, és esetleg UH vagy MRI vizsgálat a porcos állomány és a belső szalagok állapotának feltérképezésére.

Mit tehetek az állapotom javításáért? Első lépés az életmódváltás: Testsúlycsökkentés, a túlerőltetés, a hosszan tartó állás, a nehéz teher cipelésének elkerülése. Ha szükséges talpbetét, de mindenképpen puha talpú cm-es sarkú, a bokát jól megtámasztó cipő viselése, az izomegyensúly felborulása és súlyos fájdalmak esetén a beteg ízület tehermentesítésére bot, guruló járókeret, térdízületi lazaság esetén térdtok viselése javasolt.

Népszerű bejegyzések

Rendszeres gyógytorna végzése otthon, a térd körüli izmok erősítése, az állóképesség javítása. Fontos, hogy a gyakorlatokat gyógytornász segítségével tanuljuk meg, és évente alkalommal érdemes részt venni kiscsoportos térd és csípőtornában is.

Béres Alexandra torna -- Farizom, popsi gyakorlat -- 10 perc

Hogyan csökkenthetők a fájdalmaim? A közepesen súlyos arthrosisban is szükség van jó minőségű, komplex porcanyagcsere javítók szedésre, melyek kalciumot és D vitamint is tartalmaznak a glükozamin és a chondroitin melletta porc alatt lévő csont állapotának javítására is alkalmasak.

Az ízületi mozgáspálya növelésére (ROM) alkalmazott passzív-, vezetett aktív- és aktív módszerek:

Gyógyszerek közül először a vény nélkül paracetamol tartalmú, majd orvos ellenőrzés mellett a kúraszerűen orvos ellenőrzés mellet NSAID-ok szedése javasolt. Gyulladásos tünetek esetén a helyileg adott szteroid injekciók adás is szóba jön — ezek gyorsan és tartósan csökkentik a fájdalmat megfelelő adagolás esetén.

Természetesen cukorbetegek csak szoros vércukor szint ellenőrzés és az inzulin adagjának emelése mellett kaphatják.

erősítse a térdízületeket

Ha a fájdalom miatt súlyos mozgáskorlátozottság alakul ki, és romlik a páciens életminősége, kábító fájdalomcsillapító tapaszokat ajánlhat az orvos. Ezek nagyon hatékonyan csökkentik a fájdalmat, a melléhatások nem súlyosak, és nincsen hozzászokás — nem szükséges a tapaszok számának emelése.

Lehetséges kezelések

Az ízületbe adott hyaluronsav az ún. Érdemes igénybe venni fájdalomcsillapító, keringésjavító, izomerősítő fizikoterápiás kezeléseket is akár gyógyfürdővel is kiegészítve — itt is fontos a kúraszerű alkalmazás: hónapon keresztül heti alkalommal kell részt venni a kezeléseken.

erősítse a térdízületeket

A hét végi napos wellness a relaxációt és regenerációt segíti elő, terápiás hatása a mozgásszervi betegségekben nincsen. RTG terápia is igénybe vehető évente 1 alkalommal, komoly fájdalomcsillapító hatása van, ezzel segít a fizikai aktivitás megőrzésében.

Mit sportolhatok? Javasolt a kerékpározás a szabadban, akár szobakerékpáron is, kis ellenállással szemben jól beállított ülés és pedálmagassággal- és fokozatosan emelve az aktivitást: naponta legalább percet kell tekerni.

A lábizom erejének és állóképességének növelése:

Erősítse a térdízületeket és a mellúszás lábtempója terhelheti a térdízületet. Nodic walking: speciális bottal végzett ízületkímélő és kalóriaégető séta, jó minőségű cipőben, heti alakalommal legalább perces edzések.

Csatlakozzon amatőr nordic walking klubhoz, sétáljanak együtt! Ha mindezek nem vezetnek eredményre, és úgy érzi a fájdalom mellett az életminősége is romlik, nem tud lépcsőn lefelé menni, közeledési eszközre felszállni, öltözködésben segítséget igényel, mert cipőjét és zokniját nem tudja felvenni — érdemes ortopéd sebészt felkeresni, aki eldöntheti, hogy szóba jön-e Önnél műtéti megoldás.

Az összefoglaló a fellelhető szakirodalmi forrásanyagok felhasználásával, a nemzetközileg elfogadott ajánlások szerint készült.

erősítse a térdízületeket

Az anyag zárásának időpontja: A  leírásban található információk nem helyettesítik az egészségügyi szakemberek tanácsait! Személyre szabott javaslatokért, forduljon kezelőorvosához vagy gyógyszerészéhez!